1. Víla Anarňa - Co si přála?

01.01.2018

Proč děti pláčou?
... Byla jednou jedna víla, místo kávy rosu pila, tančila na louce, u studánky v lese, celý den, až do večera. Šťastná byla. O šťastných lidech ve dne snila, hlavně o dětech, protože každý velikán byl dítětem, jenže to bylo dávno, daleko. A teď...?

Pozdrav z paloučku

Teď si poslechněte - jak to všechno začalo:

"To bych si moc přála." 

Slyším tichý hlásek: "Kdopak jsi a kde ses tady vzala?" překvapeně jsem se ptala.

"Jsem víla, tak už to je, však Ty víš, dobře mne znáš.

Anarňa?

Ano, však mě znáš  víš, že máš poslouchat a psát... Jen se přiznej, je to tak? A ty pořád nic. Tak piš.

"Já myslela, že .... víš...?"

"Myslela, myslela. Vyprávím ti o dětech, protože...," nedopověděla víla, když jsem jí do řeči skočila:

"Protože já jsem s dětmi celý život spojená, co?"

"Nejenom spojená, ale protkaná. Děti jsou svátost, ty jsi dětmi svěcená."

"Počkej, počkej, že by... až tak? Děti jsou moje velká radost, ale taky starost, to se ví. Počkej? Raději na nic nečekej a povídej - co že by sis přála?"

"Aby děti neplakaly."

"To je milé, roztomilé. Kdo by si to nepřál? Jenže to se snadno řekne. Dětem to povídej, a ne mně."

"Dětem, jo? Copak ony umí číst? Tobě to musím říct, trdlo jedno, a Ty piš!"

"Komu? A co?"

"Maminkám. Tohleto"

Pak chvíli ticho, blížil se večer, já nevěděla, co s tím.

"Už se šeří, je čas na večeři,"

špitla víla Anaňa. Málem už mě neslyšela, když na palouček tancovala - ustlat si do mechu.

"Co já s tím ...?" volala jsem za ní skoro poslepu.

"Já vím, já ti poradím... a neboj se, vzkazuje Tvůj anděl," přece jen tichounce zavolala, "Povím ti to, za krátký čas - neboooooj, dobře poznáš můj hlas."

"Nebojíííím, rozumíííím...," zkoprněle odpovím.

Inu, co bylo, už není, ale neupadne do zapomnění. Teď je teď, a tak vám, maminky, píšu, co jsem slyšela. Hned. A čekám na vílí odpověď.

Táááák, a je čas na přestávku.


Po přestávce další díl - jenom napovím - že bude dál o tom, co si víla přála.

Vaše teta Yvetta

Yvetta Ellerová, zkráceně Yvell

© ' Scholé ' Víla Anarňa ' Pozdrav z paloučku ' leden 2018 


Seznam dalších článků:

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky